ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ : ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΔΡΟΣΕΡΕΣ

ΜΠΥΡΟΣ Θ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ MD, PhD

Γυναικολόγος, Χειρουργός, Μαιευτήρας

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ : ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΔΡΟΣΕΡΕΣ

Ενώ η εγκυμοσύνη το καλοκαίρι μπορεί να έχει αρκετά οφέλη, όπως διασκέδαση, αέρινα μάξι φορέματα και νόστιμα σνακ με φρέσκα φρούτα, η συγκεκριμένη εποχή μπορεί επίσης να προκαλέσει αρκετά αρνητικά. Η εγκυμοσύνη το καλοκαίρι μπορεί να γίνει μια άβολη υπόθεση, καθώς πολλές έγκυες γυναίκες βιώνουν μια απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του σώματός τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το να παραμένετε δροσερές το καλοκαίρι μπορεί να είναι ένα σημαντικό έργο για να προετοιμαστείτε εκ των προτέρων.

Γιατί η θερμοκρασία του σώματος μιας γυναίκας αυξάνεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Αν και δεν βιώνει κάθε γυναίκα μια απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι αρκετά συχνό φαινόμενο. Οι έγκυες γυναίκες έχουν αυξημένη ποσότητα αίματος στο σώμα τους που μπορεί να τις κάνει να αισθάνονταμεγαλύτερη θερμότητα από ό,τι συνήθως. Επιπλέον, οι ορμονικές αλλαγές και η ζεστασιά που δημιουργείται από το μωράκι σας μπορεί να οδηγήσουν σε μια άβολη ακτινοβολία θερμότητας και εξάψεις. Ενώ ορισμένα από αυτά τα συμπτώματα είναι αναπόφευκτα, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να παραμείνετε δροσερές κατά τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες.

Μείνετε ενυδατωμένες

Δεν πρέπει να σας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το να παραμένετε ενυδατωμένες βρίσκεται  στη κορυφή της λίστας για μια ομαλή και ευχάριστη εγκυμοσύνης. Το να έχετε πάντα μαζί σας ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερό είναι μια εύκολη λύση για να βεβαιωθείτε ότι πίνετε 8-12 φλιτζάνια νερό την ημέρα. Εάν είστε επιρρεπείς στο να ξεχνάτε, σκεφτείτε να προσθέσετε μια υπενθύμιση στο κινητό σας. Εάν βρίσκεστε έξω στον καυτό ήλιο, η εφίδρωση μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση πολύ πιο γρήγορα απ’ότι νομίζετε. Η αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών που χάνετε ενώ ιδρώνετε είναι σημαντική για να παραμείνετε ενυδατωμένες και να αποφύγετε τυχόν ζαλάδες. Πολλές τροφές μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ενυδάτωση και τους ηλεκτρολύτες, όπως τα αγγούρια, οι μπανάνες και το σπανάκι.

Άσκηση στο νερό

Το να είστε δραστήριες και να ασκείστε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας είναι σημαντικό. Όταν το περπάτημα μπορεί να μην φαίνεται βέλτιστο τις ζεστές μέρες, σκεφτείτε να επισκεφθείτε μια θάλασσα ή μια πισίνα για να κολυμπήσετε. Επειδή η άσκηση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπερθέρμανσης, η άσκηση στο νερό μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση μιας καλής θερμοκρασίας. Η κολύμβηση όχι μόνο παρέχει μια ήπια άσκηση για όλο το σώμα, αλλά ορισμένες γυναίκες έχουν αναφέρει ανακούφιση από ‘το πρήξιμο στους αστραγάλους και στα πόδια ενώ βυθίζονται στο νερό. Επιπλέον, η κολύμβηση ανακουφίζει τον ισχιακό πόνο – ο ισχιακός πόνος είναι ερεθισμός στο ισχιακό νεύρο που ξεκινά από το κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης και τελειώνει στον μηρό – και διατηρεί τον μυϊκό τόνο που μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία τοκετού.

Φορέστε χαλαρά ρούχα

Όταν βγαίνετε έξω από το σπίτι με ζεστό καιρό ή προγραμματίζετε δραστηριότητες στον ήλιο, φροντίστε να φοράτε φαρδιά, ελαφριά ρούχα. Τα βαμβακερά και λινά υφάσματα επιτέπουν στο δέρμα σας να αναπνέει ενώ κινούνται. Προσπαθήστε να αποφύγετε περιοριστικά ρούχα όπως στενά πουκάμισα, κολάν και επιδέσμους. Δεδομένου ότι το μαύρο τείνει να απορροφά τη θερμότητα, προσπαθήστε να αποφύγετε τελείως τα ρούχα στο χρώμα και όταν έχετε αμφιβολίες την άνοιξη για ένα ρευστό καλοκαιρινό φόρεμα.

Προσθέστε περισσότερες κρύες τροφές στη διατροφή σας και αποφύγετε τις ζεστές τροφές

Η εγκυμοσύνη είναι μια εξαιρετική δικαιολογία για να τρώτε ό,τι θέλετε και οι παγωμένες λιχουδιές δεν αποτελούν εξαίρεση. Η ανάμειξη λίγου γιαουρτιού και κατεψυγμένων μούρων μαζί όχι μόνο μπορεί να μειώσει την εσωτερική σας θερμοκρασία, αλλά έχει καλή γεύση και παρέχει στο σώμα σας ασβέστιο, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Για όσους αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά, σκεφτείτε να καταψύξετε μερικά σταφύλια για να έχετε ένα εύκολο κατεψυγμένο σνακ στο χέρι. Ενώ προσθέτετε περισσότερα κατεψυγμένα τρόφιμα στη διατροφή σας, θα πρέπει επίσης να σκεφτείτε να μείνετε μακριά από πικάντικα και καυτά τρόφιμα το καλοκαίρι. Το να μένετε μακριά από τα καυτά πράγματα μπορεί να κρατήσει την εσωτερική σας θερμοκρασία χαμηλά, ενώ δεν θα αναστατώσει τόσο το στομάχι σας. Δεδομένου ότι το σώμα δημιουργεί περισσότερη θερμότητα όταν καταναλώνει ζεστά φαγητά και ροφήματα, προτιμήστε τη σαλάτα αντί για τη σούπα και το παγωμένο τσάι αντί για το ζεστό τσάι. Εάν οι πόθοι της εγκυμοσύνης σας οδηγούν σε πικάντικα φαγητά, σκεφτείτε μικρές δόσεις αντί να ζεστάνετε ολόκληρο το γεύμα. Μερικές σταγόνες ταμπάσκο μπορούν να κάνουν πολύ δρόμο.

Δημιουργήστε ένα δροσερό μέρος για ύπνο

Η καλή βραδινή ξεκούραση είναι σημαντική σε κάθε στάδιο της εγκυμοσύνης σας. Είτε χτίζετε καλές συνήθειες ύπνου στο πρώτο τρίμηνο είτε κοιμάστε στο πλάι με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας κατά το δεύτερο ή το τρίτο τρίμηνο, η δυσάρεστη ακαμψία της καλοκαιρινής ζέστης δεν πρέπει να έχει θέση στην κρεβατοκάμαρα. Όταν προετοιμάζεστε για ύπνο, μπορεί να είναι ωφέλιμο να αφαιρέσετε εντελώς το πάπλωμα ή το πάπλωμα με το οποίο συνήθως κοιμάστε. Πολλές φορές ένα μόνο φύλλο μπορεί να προσφέρει αρκετή κάλυψη για να σας κρατήσει όλη τη νύχτα. Εάν εσείς και ο σύντροφός σας μοιράζεστε ένα κρεβάτι και η φυσική θερμότητα του σώματος γίνεται αφόρητη, ίσως είναι καλύτερο να κοιμάστε σε ξεχωριστά μέρη τις πιο ζεστές νύχτες της σεζόν. Η θερμοκρασία του σώματος μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου που έχετε. Οι άνθρωποι συνήθως κοιμούνται καλύτερα όταν το δέρμα τους είναι δροσερό. Όπως θα κάνατε τις καλοκαιρινές μέρες, επιλέξτε λινές, βαμβακερές ή μεταξωτές πιτζάμες που εφαρμόζουν χαλαρά όταν πηγαίνετε για ύπνο. Μπορείτε επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο να επενδύσετε σε φύλλα που απομακρύνουν την υγρασία για πρόσθετη υποστήριξη.   Εκτός από το κρεβάτι και τις πιτζάμες σας, βεβαιωθείτε ότι το υπνοδωμάτιο είναι εξοπλισμένο για να διαχειριστεί τη ζέστη. Εάν το δωμάτιό σας δεν έχει ανεμιστήρα οροφής, σκεφτείτε να αγοράσετε έναν ανεμιστήρα δαπέδου ή τραπεζιού για να δείχνει το κρεβάτι κατά τη διάρκεια της νύχτας. Οι κουρτίνες συσκότισης για τον περιορισμό του πρωινού ηλιακού φωτός μπορεί επίσης να είναι χρήσιμες.   

ΜΠΥΡΟΣ Θ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ MD, PhD

Γυναικολόγος, Χειρουργός, Μαιευτήρας

Πρόκειται για ένα τριώροφο Πρότυπο Μαιευτικό-Γυναικολογικό Ιατρείο, που δημιουργήθηκε και οργανώθηκε από τον Δρ. Μπύρο Απόστολο το 2008. Διαθέτει σύγχρονο εξοπλισ...

*Το περιεχόμενο σε αυτό το ιστολόγιο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία. Πάντα αναζητήστε τη συμβουλή εξειδικευμένων παρόχων υγείας με ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με ιατρικές παθήσεις.

Μοιραστείτε το !!

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

ΜΠΥΡΟΣ Θ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ MD, PhD

Γυναικολόγος, Χειρουργός, Μαιευτήρας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.

SARS-COV-2

Στο ιατρείο ισχύουν τα μέτρα που αφορούν στον κορωνοϊό SARS–CoV-2 (COVID-19). Ως εκ τούτου:

  •  Η επίσκεψη στο ιατρείο γίνεται ΜΟΝΟ μέσω προηγούμενου τηλεφωνικού ραντεβού, ακόμη και
    αν είναι επανεξέταση, αποτελέσματα εξετάσεων ή συνταγογράφηση.
  • Παρακαλείσθε να έρχεστε ΑΚΡΙΒΩΣ στην ώρα του κλεισμένου ραντεβού.
  •  Να έρχεται ΜΟΝΟ το άτομο που είναι να εξεταστεί χωρίς ΣΥΝΟΔΟ (εκτός αν υπάρχει
    απόλυτη ανάγκη όπως κινητικό πρόβλημα ή άνοια).
  •  Η προσέλευση γίνεται με ΜΑΣΚΑ, η οποία πρέπει να καλύπτει και την μύτη
  •  Ανάμεσα στα ραντεβού γίνεται 5λεπτος αερισμός του εξεταστηρίου.